Pomysł na podróż. Zaplanuj i zorganizuj swoje wakacje…

Wysiadam z samolotu. Jestem w Delhi. Gorące powietrze uderza w twarz. Udało się. Podróż do Indii stała się faktem. Jestem tutaj duchem i ciałem, w pełni gotowa by zmierzyć się z własnym, ale też z setkami czyichś wyobrażeń o Indiach. Jest niezwykle gwarno i tłoczno. Myślałam, że w europejskich metropoliach jest nieznośnie z powodu zbyt wielu mieszkańców ale tutaj wszyscy dosłownie na siebie wpadają. Huk i trzask jakiego do tej pory nie znałam. Zapachy, o których istnieniu nie miałam pojęcia. I kolory… Obserwuję hinduskie kobiety w bajecznych kolorach sari. Do tej pory tylko na zdjęciach. Teraz widzę je na żywo i wywierają na mnie kolosalne wrażenie.


Wszystko czego doświadczam – setki wszechobecnych riksz, chadzające ulicami krowy, w których żyją miliony bóstw, psy, uwielbiane przeze mnie małpy, kartonowe domy – wszystko to jest dla mnie zupełnie nowe. Niezwykłe i trudne do zaakceptowania. Trudne jak dla każdego Europejczyka, który ze swojego sterylnego świata wyrusza po raz pierwszy do kraju pokroju Indii. Kraj, który dla przeciętnego zjadacza chleba jest tylko brudnym i zacofanym południowym cyplem Azji, gdzie poza ubóstwem niewiele można zobaczyć więc na pewno nie można też się czegokolwiek nauczyć jest najintensywniej oddziałującym na emocje miejscem spośród tych, w których byłam. Właśnie po to się tu przybywa. Aby poznać prawdę o samym sobie, aby odbyć i przeżyć swoistego rodzaju „szkołę życia” właśnie tutaj w Indiach.
Bo Indie są magią, nieskończoną ilością miejsc, które chce się zobaczyć, ludźmi, którzy potrafią żyć inaczej, milionami kolorów, setkami tysięcy dźwięków – niezwykłym krajem, który zawsze będzie marzeniem. Indie to po prostu Indie. Są tylko jedne. Absolutnie wyjątkowe.

Do Delhi najszybciej dostać się samolotem. Przykładowo – tanie loty z Poznania do Delhi – są dziś bardzo popularne. Warto podkreślić, że im wcześniej rezerwuje się bilet – tym taniej można dolecieć do celu.

Wakacje w Delhi

Skomentuj

